Píniové oriešky

Píniové oriešky

Píniové oriešky síce majú vysoký obsah kalórií, ale to nech vás neodrádza od ich konzumácie. Tuky v nich obsiahnuté sú najmä mononasýtené tuky ako kyselina olejná, ktoré pomáhajú znižovať hladinu zlého cholesterolu, zvyšujú hladinu dobrého cholesterolu a znižujú riziko srdcovo-cievnych ochorení. Podobne ako olivy a niektoré byliny aj píniové orechy sa často používajú v stredomorskej kuchyni, a ak sa podľa nej stravujete, predchádzate ochoreniam koronárnych tepien a mŕtvici vďaka zdravému profilu lipidov v krvi.

Zdravotné prínosy

  • Sú bohaté na vitamín A a výborné pre ostrý zrak
  • Pomáhajú budovať silnejšie kosti vďaka obsahu vitamínu D
  • Prispievajú k znižovaniu hmotnosti, pretože po ich konzumácii budete dlhšie sýty.

Ako vyberať

Píniové oriešky sa zvyčajne predávajú vylúpané a keďže majú vysoký obsah tukov, rýchlo sa kazia. Skôr, ako ich kúpite, ovoňajte ich, aby ste sa uistili, že nie sú pokazené. Predávajú sa balené alebo na váženie.

Tlačiť
Top