Kukurica

Kukurica

Kukurica má v poslednej dobe zlú reputáciu z dôvodu zvýšených obáv z geneticky modifikovaných plodín (vyše 70 % z celkového množstva kukurice predávanej v amerických obchodoch je geneticky modifikovaných) a škodlivých účinkov kukuričného sirupu s vysokým obsahom fruktózy. Avšak geneticky nemodifikovaná čerstvá kukurica je veľmi výživnou súčasťou stravy. Je to zelenina, ale pre vyšší obsah škrobu, podobne ako zemiaky či hrach, sa pri plánovaní jedál často zaraďuje medzi obilniny. Kukurica obsahuje množstvo antioxidačných fytonutrientov. Jednou z výhod kukurice je jej obsah vlákniny, ktorá je výborná pre zdravie tráviaceho systému a reguláciu hladiny cukru v krvi. Kukuricu je potrebné dobre požuvať alebo extrahovať v NutriBullete, aby sa z nej uvoľnili všetky zdraviu prospešné živiny.

Zdravotné prínosy

  • Dobrý zdroj karotenoidov a ďalších antioxidačných fytonutrientov
  • Vysoký obsah vlákniny podporuje zdravie tráviaceho systému a pomáha udržiavať zdravé populácie priateľských baktérií v hrubom čreve
  • Pomáha regulovať hladinu cukru v krvi

Ako vyberať

Kukurica sa predáva mrazená, konzervovaná, čerstvá (bez šupky) a čerstvá (so šupkou). V prvom rade sa uistite, že kukurica nie je geneticky modifikovaná. Ak kupujete konzervovanú kukuricu, pred použitím ju sceďte a prepláchnite, aby ste odstránili nadbytočný sodík. Konzervovaná kukurica obsahuje menej živín, pretože sa konzerváciou ničia. Ak kupujete čerstvú kukuricu, dajte prednosť kukurici v šupke, ktorá je svieža, zelená a nie je vyschnutá. Šupka by mala obklopovať klas, ale nemala by byť príliš voľná. Skontrolujte hornú časť klasu jemným odtiahnutím šupky. Zrná by mali byť plné a tesne usporiadané v radoch

Tlačiť
Top