Hnedá ryža

Hnedá ryža

Ryža je druhou najčastejšie pestovanou plodinou na svete, ale prvou najčastejšie konzumovanou a pochádza najmä z Ázie, Južnej Ameriky a Indie. Štúdie ukázali, že celé zrno hnedej ryže pomáha znižovať riziko vzniku cukrovky, znižuje hladinu cholesterolu a pomáha pri udržiavaní správnej hmotnosti. Hnedá ryža je oveľa kvalitnejšia ako biela ryža a má vyšší obsah vitamínov a minerálov. Obsah mangánu, minerálu, ktorý pomáha pri trávení tukov a podporuje využívanie bielkovín a sacharidov, v jednom hrnčeku uvarenej ryže predstavuje až 88 % odporúčanej dennej dávky. Na zrnkách hnedej ryže sú zachované otruby, ktoré zvyšujú jej obsah vlákniny. Ryža je vynikajúcou alternatívou bez obsahu lepku pre tých, ktorí sú alergickí na pšenicu alebo lepok. Ryžu môžete pomlieť na prášok pomocou čepele na mletie alebo ju uvarte a uvarenú pridajte do NutriBulletu.

Zdravotné prínosy

  • Hypoalergénne zrno
  • Podporuje pravidelnosť vyprázdňovania a znižuje hladinu cholesterolu.
  • Podporuje zdravie štítnej žľazy

Ako vyberať
 

Pri výbere ryže je dôležité zvážiť, na čo ju budete používať. Čas a metóda varenia sú rôzne v závislosti od typu a veľkosti ryže, ktorú si vyberiete. Všeobecným pravidlom je, že čím menšie zrno, tým je lepkavejšie. Metódy skladovania sú odlišné pre každý druh ryže.

Tlačiť
Top