Zemiaky

Zemiaky

Mnoho ľudí spája zemiaky s nezdravými jedlami, ako sú hranolky, pečené zemiaky (s kyslou smotanou a slaninou) a zemiakové čipsy. Skutočnosť je však taká, že aj keď zemiaky obsahujú väčšie množstvo sacharidov, sú plné výživných látok a majú prekvapujúco nízky počet kalórií. Čerstvo upečený, stredne veľký biely zemiak s kožou obsahuje takmer 50 % odporúčanej dennej dávky vitamínu C, má viac draslíka ako banány a viac fytochemikálií ako brokolica, ktoré sú známym ochrancom proti srdcovo-cievnym ochoreniam, dýchacím problémom a niektorým druhom rakoviny.

Zdravotné prínosy

  • Pomáhajú znižovať krvný tlak
  • Zemiaková šťava je starý ázijský liek na zmiernenie príznakov refluxu kyseliny
  • Vysoký obsah komplexných sacharidov, ktoré predstavujú okamžite dostupný zdroj energie

Ako vyberať

Vyberajte pevné a hladké zemiaky, ktoré nie sú zafarbené a neklíčia. Skladujte na chladnom a suchom mieste, ale nie v chladničke, pretože chlad premieňa škrob na cukor. Zemiaky pred pridaním do NutriBlastu dôkladne oškrabte, umyte v studenej vode a nakrájajte na menšie kúsky. Nešúpte. V šupke sa nachádza najviac živín.

Tlačiť
Top