Dokonalé ovocie na každý deň

Dokonalé ovocie na každý deň

O pozitívnych účinkoch ovocia na naše zdravie sa toho už narozprávalo veľa. Obsahuje množstvo živín, takže každá skonzumovaná kalória má v tele svoje využitie. Jedálniček bohatý na ovocie priaznivo vplýva na naše zdravie -  znižuje riziko srdcových ochorení, obezity, cukrovky a niektorých typov rakoviny, posilňuje imunitný systém, zlepšuje metabolizmus a dodáva viac energie, ktorá nám umožňuje byť aktívni. Máme pre vás návrh – čo takto zjesť každý deň v týždni minimálne jeden kus zdravého ovocia?

 
Pondelok: Banány

Banány sú ideálne pre úspešný štart do nového týždňa. Prečo? Obsahujú veľa draslíka a sú schopné dodať vám dostatok energie, ktorú potrebujete na všetko, čo vás čaká. Navyše sú známe ako zlepšovače nálady – keď sa cítite unavení a trochu deprimovaní, že sa začal nový pracovný týždeň, zjedzte banán. Pomôže vám to zvýšiť hladinu serotonínu v tele.  A viete, čo znamená vysoká hladina serotonínu? Dobrú náladu pre skvelý štart do nového týždňa!

 
Utorok: Jablká

Jedno jablko denne nahradí doktora! Určite ste toto staré príslovie počuli už aspoň tisíckrát, však? A môže byť pravdivé! Jablká vám pomôžu udržať mozog v dobrej kondícii, znižujú riziko závažných ochorení, ako je cukrovka, rakovina alebo srdcové ochorenia, zlepšujú trávenie a detoxikáciu pečene. Určite sa potešíte správe, že jablká sú fantastické pre vaše zuby – nemajú len bieliace účinky, ale aj zmenšujú hladinu baktérií v ústach a tým chránia zuby pred kazom. Nezabudnite, že utorky sú vyhradené pre jablká a žiarivý úsmev!

 
Streda: Hrozno

Stredy sú ideálne, aby ste dostali svoje telo naspäť do formy po divokom víkende a ťažkom začiatku týždňa. Hrozno vám vie pomôcť, pretože obsahuje látky urýchľujúce tempo, ktorým sa rozkladajú tukové bunky. Navyše znižuje schopnosť tela ukladať prebytočné tukové zásoby. Hrozno obsahuje aj silné antioxidanty, ktoré účinne podporujú regeneráciu svalov po intenzívnej námahe. Trávte stredy aktívne a pomôžte si konzumáciou hrozna dosiahnuť ešte lepšie výsledky!

 
Štvrtok: Grapefruit

Grepy sú plné vitamínov a antioxidantov, takže predstavujú ideálne energetické posilňovače na štvrtok, kedy zvyčajne klesá naša sila a motivácia v očakávaní relaxačného víkendu. Grepy sú veľmi účinné pri problémoch s nespavosťou, prekyslení organizmu a zápche – klasických dôsledkoch života plného stresu. S ich konzumáciou však buďte opatrní, ak užívate lieky na predpis – niektoré látky nachádzajúce sa v grepoch sú známe tým, že negatívne reagujú s určitými chemickými zlúčeninami. Pre istotu sa poraďte so svojím lekárom.

 
Piatok: Černice

Tmavomodrá farba je znamením, že černice majú jednu z najvyšších hladín antioxidantov spomedzi všetkých druhov ovocia. Antioxidanty vám pomôžu chrániť sa pred mnohými nepríjemnými ochoreniami plus bude vaša pleť vyzerať čerstvejšie a mladšie. Černice sú tiež známe tým, že zlepšujú motorické a kognitívne schopnosti, takže budú jednoznačne veľkou pomocou pri zvládaní posledného pracovného dňa v týždni. 

 
Sobota: Pomaranče

Vedeli ste, že pomaranče sú najväčšie citrusové plodiny na svete? A že pomarančová príchuť je tretia najobľúbenejšia na svete (hneď po vanilkovej a čokoládovej)? Ale nie je to len fantastická chuť, vďaka ktorej by mali ľudia pomaranče milovať. Obsahujú totiž ohromné množstvo vitamínov, ktoré po dlhom týždni zregenerujú vaše telo a opäť sa budete cítiť svieži.

 
Nedeľa: Avokádo

Avokádo bojuje proti voľným radikálom v tele, lieči nepríjemný dych, znižuje riziko mŕtvice, posilňuje imunitný systém, podporuje zrak, reguluje krvný tlak, znižuje hladinu cholesterolu v tele, posilňuje srdce, vyživuje pokožku a má protizápalové účinky. Teraz, keď už toto všetko viete, stačí to na to, aby ste ho jedli každú nedeľu, no nie?

Top